Stääädaa

Vi har nu spenderat ca 1000 spänn för att få skrubba med svinto och ett flertal olika renföringsmedel i det minimala köket i två dagar och vi har bara kommit halvvägs. :( Det är så äckligt. Vi förstår verkligen inte hur man kan ha levt där. På väggar, tak, lampor, skåpsluckor, elementet, you name it, finns det fettfläckar som sitter fast som berget i lacken/färgen. Vi har varit tvugna att skrubba bort färg för att få bort fettfläckarna. Det går ju fan aldrig bort annars :/ Ksenia råkade skrubba bort färgen helt och hållet på vissa ställen..

Dom sa att dom skulle städa.. och dom säger även att dom har gjort det.. Bullshit. Det syns inte någonstans.. Och nu säger dom bara att vi ska skylla oss själva eftersom vi visste hur skicket på lägenheten var.. Men det roliga är att dom lovade att göra städa och RENT överallt med tanke på hur det såg ut. Och när jag visade Robert en del av väggen där det tidigare var som värst där vi hade fått bort nästan allt fett sa han "Oj, unbelievable, det ser ju faktiskt fresh ut." Visste dom vad städa betyder eller? :S

Aja, dom ska iaf komma i veckan och städa med oss. Så ska vi visa för dom exakt var de ska städa och vilka rengöringsmedel de ska använda. Så att dom inte kommer undan igen.

För att gå över till något helt annat kan jag berätta att förregistreringen gick bra.
Det började med att jag träffade lisa på fridhemsplan och gick till st eriks ögonsjukhus, skrev på papper etc och delades in i grupper. Min grupp var jätteblyg och vågade knappt ta kontakt :S Så jag ville bara därifrån. Sen innan bussguidningen letade jag upp Lisa och det var lugnt igen. Efter den långa bussturen blev det buffé och sen musiktävling och pubkväll. Dock försvann nästan alla vilket var riktigt synd. Tillslut var det bara jag, Lisa och Josefin kvar av ettorna och ett litet gäng av tvåorna, som vi hängde med resten av kvällen (asroliga). När klockan närmade sig 12-1 drog jag och Josefin vidare till en pub och pratade och pratade och pratade. Trevligt :) Lite mkt prat bara ksnke ^^ Hon sa att hon inte visste hur man är tyst. :)

Tog nattbussen vid 2 som tog en timme och halv 4 var jag i sängen. Imorgon börjar det på riktigt. Då ska vi vara på KTH och börja någon föreläsning. Shit..

Btw kanske Irma också ska börja här på optiker. Hope so :)

Nä nu ska jag väl snart iväg till sthlm igen och stäääda.

/kikki

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0