Röstat!

Har precis varit och röstat för första gången i mitt liv. Svårt var det också. Bestämde mig i sista stunden.

Tycker inte att de har gjort det lätt för oss. Visst, jag är inte speciellt intresserad av politik egentligen och heller inte så insatt. Vilket jag borde ha gjort nu lite mer. Men tycker inte att det har varit på samma sätt som tidigare val, då man ändå har haft stor koll på vad partierna vill i olika frågor. Det känns mer flummigt. Alla har någonting som man tycker är bra, och alla lägger upp det bra och låter ungefär likadant som alla andra. Det låter liksom som att det är riktat till vem som helst. Dessutom har varje parti något eller mycket bra men har något annat som istället är riktigt dåligt. Det är det som gjorde mitt val svårt. Exempelvis så tycker jag att klimatfrågan än superviktig. Kanske för att jag är naturare? ^^ Men ja, då tänker man ju direkt på miljöpartiet. Fast deras politik i övrigt stämmer inte överrens med mina åsikter. :S Men det finns inget annat parti som tycker miljöfrågan är lika viktig. Gaah!

Dessutom är det Ingen tar det på stort allvar.. Politikerna verkar ta det på lika stort allvar som befolkningen.
Pappa berättade att det i fredags var 25% av befolkningen som inte hade en aning om att det var val. Hur kan man missa det? Då har man ju mindre koll än vad jag har :O Men då är det ju också ett bevis på att politikerna inte har gjort lika mycket reklam och försökt nå alla.

Nej, nu ska jag ner på stan och träffa mamma för att gå på musikalen Rent som Tessis esteter har satt upp. Alltid lika trevligt! :)
/kikki

Kommentarer
Postat av: Ksenia

men gumman då!b Du måste blogga oftare!

2009-06-29 @ 22:02:34
URL: http://ksenix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0