Sex and the city läger för småflickor. Helt sjukt!


Jag trodde jag skulle tappa hakan. Det var det sjukaste på länge! Helt klart! Man blir ju så arg!!

Satt nämligen och kollade runt lite på nätet då jag av en slump hamnade på tidningen Metros hemsida och läste om Girl and the city lägret som arrangeras för småtjejer i 11-13 år i Täby. Lägret går ut på att de ska få träffa designer från SoFo, NK, gå på spa, lära sig göra färganalys och snygga kombinationer samt skaffa sig ett koffeinberoende.

Syftet är att flickorna ska lära sig leva Sex and the City livet, fast utan sexet dårå. Alla vet väl hur livet ser ut för tjejerna i Sex and the city och då vet väl alla att det innebär att man ska köpa märkeskläder i mängder och på alla villkor försöka se snygg och framgångsrik ut.

Vad i helvete? Vart är vi på väg egentligen?! Är inte vi tjejer pressade redan nog för mycket i vårt samhälle för att passa in? Är det inte tillräckligt med alla tidningar och folk som blondinbella som säger hur vi ska raka benen, noppa ögonbrynen, träna hårt och praktiskt taget skada våra kroppar och psyke och sen köpa de rätta kläderna och produkterna. Nej, nu ska vi som barn, som de faktiskt är, lära sig vara vuxna och köpa den senaste gucciväskan för en förmögenhet för att passa in i modet och samhället.

Jag vet inte hur det var för er. Men när jag var i den där åldern lekte jag fortfarande. Vet att det fanns flickor som fortfarande lekte med barbies. Okej, visst tyckte man att det var lite spännande och kul att gå ner på stan för att handla lite. Men då köpte man lite glittriga hårsnoddar eller så. Inte Amoress senaste pälsmössa eller en snygg Burberrytröja.

Jag förstår inte hur fritidskonsulenten tänkte när han kom på den här lysande idén eller hur föräldrarna kunde släppa iväg sina småflickor till ett läger som går ut på att vara "idealtjejen".

Vad tycker ni?

/kikki

Kommentarer
Postat av: erika

helt sjukt!

2009-05-14 @ 19:55:14
Postat av: linneads.blogg.se

Svar.

Ja herregud ja!

2009-05-14 @ 21:04:43
URL: http://linneads.blogg.se/
Postat av: Denise

Hehe, det skulle du vilja veta va? Men jag säger inget om du inte vill att jag ska säga det ^^

2009-05-14 @ 21:49:09
URL: http://latour.blogg.se/
Postat av: Kikki

Svar till Erika:

Jaa, så sjukt. Snacka om pressat samhälle vi går mot :/

2009-05-15 @ 09:31:43
URL: http://lillehans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0