Sparken

Mm, har fått sparken.. :´(
Peter, min chef, eller ja min nu fd chef, ringde nyss och sa att det inte funkade. Förstår inte riktigt varför om jag ska vara ärlig. Men det jag uppfattade var att dom behövde någon som kunde jobba varje dag nu fram till lovet, för att komma in i allt. Vilket jag iofs tyckte att jag faktiskt hade gjort nu (på bara knappt två helger). :S Och det sa jag. Men fick till svar att han gärna skulle ge mig en chans för att han tycker att jag var jättetrevlig, men måste göra så här för att dom andra krävde det.

Vilka andra? Hur kan dom veta att jag inte börjar känna mig redo? :S Jag har ju knappt träffat dom. Och jennifer och fredrik var jättemysiga och det kändes som att det inte fanns några som helst svårigheter att komma in i gänget. Så jag förstår inte "dom andra kräver det".

Dessutom "tyckte dom att jag saknar servicekänsla". Va?? Jag har ju varit ÖVERtrevlig mot alla kunder och gjort allt i deras makt, det lilla jag kunde som nybörjare. Allt med ett leende på läpparna. Om jag inte kunde det jag skulle hjälpa kunden med har jag ju alltid frågat någon om hjälp. Det är ju självklart för en nybörjare. Eller?

Dessutom har dom aldrig ställt krav på mig att jag skulle komma varje dag och jobba. Jag sa i intervjun att jag helst bara vilel jobba helger för att det är så mycket i skolan nu. Så varför anställde dom mig ens om dom inte var beredda på det här från början? Och förra onsdagen gav jag som förslag att jag skulle jobba redan i helgen( förra helgen) och dom blev jätteglada och verkade nästan imponerade över att jag visade mig så intresserad. Sen när dom ringer i onsdags kan inte jag just den dagen men ger som förslag att jag kan jobba tors och fredag plus helgen istället. Dom säger att dom ska höra av sig. Ringer inte. Ringer idag istället och ger mig sparken.

Chockad. Jag fattar inte vad som var fel.. Jag hatar bara känslan av att känna mig så misslyckad. För det var ju uppenbarligen någonting hos mig som inte passade dom och gjorde att jag inte fick vara kvar. Men jag fattar inte vad.. Gör ni?

/kikki


Kommentarer
Postat av: Anonym

hehe yepp var den jag ville se

2009-05-15 @ 12:45:11
URL: http://karinolofsson.blogg.se/
Postat av: Maria

Fan va märkligt :/

Men du, varför inte ringa och be honom förklara varför så sliper du gå runt och undra och känna dig misslyckad <33

2009-05-15 @ 15:06:38
Postat av: Kikki

Svar till Maria:

Jo, jag ska ju dit och ge tillbaka tröjan. Så får väl försöka prata med dom då. Men samtidigt har jag ingen lust till det heller. Vinner ingenting på det utan kommer bara känna mig ännu mer misslyckad om jag får veta vad det är. :/

2009-05-15 @ 16:14:20
URL: http://lillehans.blogg.se/
Postat av: Robin

Lol på din chef. samma sak som hände diddi ju. fett knäppt. och tråkigt för dej såklat. :/

2009-05-15 @ 17:18:32
Postat av: erika

va synd! :(( jag tyker de borde vara glada som hade dig! Om jag hade varit chef på Godisbron hade jag befodrat dig ist ;) <33

2009-05-15 @ 17:47:05
Postat av: Kikki

Svar till Robin:

Ellerhur. Ja just det! Det hade jag helt glömt bort. Ja, det är ju så sjukt att dom ens kan göra så här :S

2009-05-15 @ 18:45:55
URL: http://lillehans.blogg.se/
Postat av: Kikki

Svar till Erika:

Tack sötnos :) Det behövs <3

2009-05-15 @ 18:46:16
URL: http://lillehans.blogg.se/
Postat av: Lepravik herself

Fan va segt!

Jag ska jobba på hemhjälp i sommar men först har jag 5 lediga veckor, sköööönt!! Har du hittat nåt nytt än?:/

2009-05-15 @ 22:15:46
URL: http://lepravik.blogg.se/
Postat av: Ksenia

Som sagt. Ingen fel på dig, bara på shef-gubb-jäveln

2009-05-16 @ 11:34:54
URL: http://ksenix.blogg.se/
Postat av: Lans - konst, kaniner, kiruna

Men va trist!

2009-05-28 @ 00:03:16
URL: http://lans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0