Uppstart igen

Yes, jag startar upp bloggen igen. Har itne riktigt kommit fram till varför.. Eller jo. Det är kul att skriva. Lufta hjärnan lite. Men denna gång får det inte bli ett måste, utan bara något kul. För det är ju så gaalet mkt just nu. Killarna på jobbet fnissade lite när jag sa att man blir ju helt knäckt. Men det är ju så det är. Precis så. 

Jag och Ksenia pratade om det häromdagen. Vi garvar så mycket hela tiden för att vi är så trötta.. Vi orkar inte.. Sen när man kommer hem sitter man bara och stirrar.. och stirrar.. och stirrar.. Jag orkar inte göra någonting.. Det går inte.. Skjuter upp allt hela tiden. Och när jag väl orkar göra något kastar jag ihop något på kort tid för att äntligen bli av med det och kunna kasta ihop nästa grej. Har en sisådär 20 prov och inlämningar kvar att göra, på ca 1 månad. Hur ska man orka? Som Erik sa, det är som att sparka på någon som redan ligger ner!

Dessutom är det ju en sådan hysteri om att man ska hitta studentkläder och allt detta runt omkring ska fixas. Man ska komma på vad man vill jobba med resten av sitt liv, man ska hitta jobb till sommaren, man ska träna sig snygg, köpa nya vår och sommarkläder, klippa sig, fixa naglar, hinna vara med alla och ha kul, hjälpa till hemma och som att det inte var nog ska man jobba också. Dessutom ska man få tid till att ta det lugn. Närdå? undrar jag. När ska jag få tid till det? När jag tuppar av eller?

Ja, igår ringde jobbet och bad mig komma. Vi hade ett litet möte där jag fick mitt schema samt att skriva på anställningsbeviset. Dessutom berättade de att jag får jobba hur mycket jag vill nu, bara det inte går ut över skolan. Men jag måste jobba så pass mycket att jag kommer in i ALLT.. Det är lite synd att det var nu jag skulle börja. Men trots det är jag glad att jag ändå har jobb. Faktiskt.

Dock tar stressen kål på mig.. och det känns i käken.. Får se om min kära betts kena kurerar mig något.
Det som är bra är iaf detta vårväder. Helt underbart!

/kikki

Kommentarer
Postat av: erika

kan inte annat än hålla med, det är fortfarande mkt kvar att göra i skolan! hur hade egentligen lärarna tänkt när de menar att man ska njuta av sista tiden i skolan? när fan ska man hinna med det? ^^ men kul iaf att du har börjat blogga igen :)

2009-05-08 @ 15:59:55
Postat av: Ksenia

Oh hjärtat. Asmkt, men vi löser det tillsammans. Nu ska vi ta mig fasen hjälpas åt. Och bloggen blev skitsnygg =)

2009-05-08 @ 16:01:56
URL: http://ksenix.blogg.se/
Postat av: Kikki

Svar Erika:

Ellerhur, inte en chans. Stressig som fan. Jaa, och så får du läsa och kommentera också så blir det super :D <3

2009-05-08 @ 21:14:17
URL: http://lillehans.blogg.se/
Postat av: Kikki

Svar Ksenia:

Aaw, det måste vi göra. Tack du :) <3

2009-05-08 @ 21:15:18
URL: http://lillehans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0