Flytt och fortsättning som optiker

Hejsan!

Det var minst sagt längesen jag uppdaterade här. Så det är väl på tiden. Bloggen är väl inte ett av mina största intressen nu, men för er som läser den då och då skriver jag nu lite för att informera er om livet just nu.

Ibland blir inte allt som man hade tänkt sig. Jag och Ksenia hade tänkt måla om, skaffa soffa, köpa nya gardiner och bo här de närmsta tre åren. Men nej, det går inte alltid som planerat. Robert, som vi hyr av har precis gjort slut med sin flickvän och nu ville flytta in hos oss. Jag vägrade, nu fick det vara nog. Orkar inte med mer att allt ska gå "snett" för honom och vi drabbas. Räckte det inte med den gången då vi var tvungna att städa lägenheten en vecka med svinto i BARA köket, eller som den gången då han skrattade och förolämpade Ksenia för att han skulle hjälpa oss att ta bort hans spis som inte tillhörde lägenheten så att vi kunde få en ny. Eller varför inte den gången han sa att Ksenia var uppkäftig och vägrade prata med henne? 
"Nej Ksenia, nu tar vi inte mer skit från honom, nu flyttar vi ut" sa jag till henne och la ut en annons.

Ännu en gång blev det inte som vi tänkt oss. Efter ännu ett av Ksenias agressionsutbrott som hon återigen tog ut på mig fick även det vara nog. Det var droppen. Jag står inte ut att bo med någon som tar ut sin ilska på mig hela tiden så fort det är lite jobbigt för denne. Jag ska inte behöva ta alla smällar som egentligen inte är menade till mig.
Det här är heller inte hela sanningen, men resten behöver jag inte ta upp här.

Jag sa till henne att det inte funkar längre och att jag ska leta efter en egen lägenhet. Och så blev det.
Ksenia har redan flyttat. Hon gjorde det igår. Så nu har jag hela lägenheten för mig själv ett tag framöver. Ca 1 vecka. Sen vill nog Robert flytta in, men det gör inget, jag vill flytta ut så fort som möjligt ändå eftersom jag inte trivs här.
Frågan är bara vart... Jag hoppas att jag ska hitta ett rum/lägenhet någonstans i solna eller kungsholmen, åtminstone någonstans som är mer centralt än det här. Men tillsvidare kan jag bo hos mina släktingar medan jag letar. Det är väldigt snällt av dem. :)

Men för att helt byta ämne så vill jag bara tala om att jag ska fortsätta på optikerutbildningen hur tråkig DEN än är. Jag var hos Sörners optik i Oxelösund på lovet i två dagar där jag fick vara med. Det var faktiskt väldigt rolgit och jag är glad att jag gick just dit. De gjorde allt en optiker gör i en butik. Synundersökningar, linsundersökningar, justerar bågar, slipar glas, löder, kollar styrkor osv osv.. Det var jättebra. Dessutom satt Göran och berättade om allt han gjorde och varför man gör som man gör. Fick bland annat titta i mikroskopet när han gjorde linsundersökningar där jag fick se olika saker i ögonen som han tittar på och vad de kan ge för konsekvenser etc. Han tog även ett ögonbottenfoto på mig och visade olika foton på andra där jag fick lära mig  bl a var fovea och synnervspapillen sitter. Det var så mycket han visade och pratade om. Hade aldrig räknat med något sådant. Så det var verkligen tur att jag fick komma dit. :) Jättestort tack ska de ha!

Nej, nu ska jag fortsätta med pluggandet. Har en tenta på lördag, en på tisdag och en dugga på torsdag. Så nu blir det till att plugga stenhårt!

Ha det bra allesammans!
/kikki


Kommentarer
Postat av: Emelie

WOW! Trodde du hade dött eller något.. kul med ett nytt blogginlägg ;P

2010-01-14 @ 18:12:49
URL: http://emeliefrejdh.blogg.se/
Postat av: Emelie

Haha, vet inte varför jag läser den :P är nog för att den ligger bland alla andra bloggar jag läser XD

I hopp om att du en dag ska uppdatera :P



hehe, skitbra när man inser det försent! Japp, vi har lännergren.. känner igen det iaf :P

2010-01-15 @ 19:27:11
URL: http://emeliefrejdh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0